voorpagina archief contact registreer huisregels zoeken:
Michiel Mans14-10-2008 / 11:17:54
Nononono
Zelfs de SP wil geld zien van IJsland vanwege het Icesave debacle. Voor onze € 1,7 miljard staan we echter in de rij achter de Britten die £ 20 miljard in Reykjavik claimen. Dat geld trekt de IJslandse regering natuurlijk zo uit een la of haalt het even thuis op bij haar 304.000 inwoners. In tegenstelling tot de onschuldige Hollandse spaarders met spaarrekeningen in IJsland, zijn alle IJslanders uiteraard inhalige grootkapitalisten.

Als IJslanders bruin en lesbisch waren geweest, zou de SP of Bos in Den Haag dan even hard om IJsland's geld roepen? Toch wel een beetje hoog 'Eigen Volk Eerst' gehalte. Niet? Het IJslandse volk moet boeten om ons volk niet te hoeven laten boeten. 2e klas lagere school rekenwerk laat zien dat IJsland niet eens kan boeten, al zouden ze willen, maar dat hoor je weinig tussen de ferme taal van 'we want our money back'.

Wie maakte het zoek? Vooral de Amerikaanse overheid heeft het gek geld investeren aangezwengeld met diverse initiatieven zoals de Community Reinvestment Act in 1977. Er volgden meer Acts die de deur opende naar gevaarlijk beleggen. Financiële instellingen en hun toezichthouders hebben er verder een potje van gemaakt. In steeds debielere winstgevende handel kon geld worden verdiend.

Van het hypotheken verstrekken op basis van 'Ninja' (No Income, No Job and No Assets) tot stinkende windhandelpraktijken zoals 'short gaan'. Deze manieren van geld verdienen zijn inmiddels heel toepasselijk naar een ezel genoemd. Die van Pipo. Nononono: winst maken op basis van NO geld, NO goederen, NO eigen vermogen en NO garantie

 

Pipo met Nononono (van www.kindertv.net)

 

 

Reacties: 18 Reacties

#122-10-2008 / 22:30:37
jelle
 Ach Michiel,
als jij en ik centjes genoeg hadden gehad en durf, plus een dosisje voorkennis, hadden we de afgelopen 10 dagen kapitalen kunnen verdienen.
Puur op aandelen aankoop/verkoop, nog niet eens op aandelen-opties.

De 20 miljard (of was het alweer 30 miljard? Tegen 4% rente) die opeens zomaar door Bos geleend kon worden, waar komen die vandaan?
Ik hoorde iets over Arabische olie-sjeiks mompelen door Flip de Kan op NOVA.
De Staat Der Nederlanden, de Nederlandse Bank, heeft dat geld niet.
Anders had er niet buitenlands geleend te hoeven worden, als ik het goed begrepen heb.
En laten we wèl wezen, alleen al A'dam, onder de bezielende leiding van diverse wethouders als o.a Oudkerk en later Aboutaleb, heeft 400 miljoen door het toilet getrokken.
Met dat reïntegratie-debacle.
Schijnt landelijk, wat heet, slechts 5, kan wel 6, mogelijk 7 miljard gekost te hebben.
Maar we gaan nu verdienen.
Wouter Bos laat de banken die een beroep doen op die 20-miljard-regeling 8% rente betalen.
Dat zal ons leren.
(Een wethouder van A'dam, die niet voor de volle 400 miljoen weggegooid geld, maar wel voor minstens 150 miljoen verantwoordelijk is, maak je natuurlijk staatssecretaris en later Burgemeester van Rotterdam)
Mijn felicitaties gaan uit naar Rotterdam.
(Wat had die ene minkukel-wethouder van LR ook weer de gemeente Rotterdam gekost? 60 miljoen? Ja toch, nee dan? Die nieuwe Burgemeester gaat dat record breken, maar het is niet zijn schuld, zei hij in Amsterdam al, dus maak je borst alvast maar nat, Rotterdam)

Het erge is dat dit land een parlement heeft, onze volksvertegenwoordiging, dat dringend een lesje economie van node is.
Er moeten spoedcursusjes economie georganiseerd gaan worden voor een grote meerderheid in onze volksvertegenwoordiging, las ik laatst.
Ik heb ook 'n lesje economie nodig.
Als ik had geweten dat Wouter Bos 8% rente wil laten betalen door die banken, had ik mijn geld niet voor 5.2 % voor een jaar vastgezet.
Driedubbelgenaaid zal ik van de glijplank gaan.









#225-10-2008 / 11:25:53
daniel565
 Beetje offtopic, maar dit is wel zo'n beetje het griezeligste wat ik in lange tijden heb gelezen:

http://pajamasmedia.com/edgelings/2008/10/24/editi...

De vooringenomenheid van de media is niet alleen irritant, maar het begint ook enorm bedreigend te zijn. In combinatie met de economische crisis lukt het ze een volledige onbekende man in de VS aan de macht te brengen. Het enige wat we wel van 'm weten is dat het iemand is die zich ophoudt in radicaal linkse kringen.

Ik vraag me af of dat wel goed gaat.
#325-10-2008 / 14:03:47
Michiel Mans
 Beste Daniel, het lijkt me dat een hoop van de Obama bagger uit flauwekul bestaat. Van 'hij is moslim' tot dat 'hij heult met de terorristen' shit. Overigens was dat Palin filmpje van duiveluitdrijving ook een hoax.
#425-10-2008 / 18:52:31
daniel565
 Dat Bill Ayers zoveel jaar geleden bommen heeft geplaats, daar zit ik niet mee.

Wel is zorgelijk dat Barak Obama met hem in een comissie heeft gezeten en miljoenen dollars heeft gestoken in educatieve projecten die het anti-Amerikaanse gedachtengoed van Bill Ayers uitdragen. Zorgelijk zijn Obama adviseurs en vrienden die banden hebben met de PLO, zoals Rashid Khalidi.

Zorgelijk is dat Obama 20 jaar lid is geweest van een racistische en antisemitische kerk, dat ie bovendien lid is geweest van de extreem linkse New Party en dat dus alles er op wijst dat Amerika op het punt staat iemand met radicaal anti-Amerikaanse sympathieen te kiezen tot president.

Daar sluit dit naadloos op aan:

http://nl.youtube.com/watch?v=kRGru2CPC4E&feature=...

#525-10-2008 / 19:01:43
Michiel Mans
 Net als 7 dec 1941? Wat een onzin.
#625-10-2008 / 19:49:24
daniel565
 Wat kan mij de titel schelen, luister naar wat Obama zegt.
#725-10-2008 / 20:04:56
w.ravenstein
 Wil me absoluut niet in een oeverloze discussie storten, maar één gedachte kan me maar niet loslaten, beste Daniel. Stel dat je helemaal gelijk hebt over Obama, stel. Hoe kijk je dan tegen het alternatief aan? Ik vind het in dat geval pas echt griezelig te bedenken dat er slechts één goede nachtvorst nodig is om Sarah Palin de plek te laten bereiken...
#825-10-2008 / 22:57:18
Michiel Mans
 De enige partij die je kunt stemmen waar het niet Godd bless voor, na en tussen is, zijn de Groenen van Ralph Nader. Gelinkt met Groen Links in Nederland.

Ik kan me nergens echt in vinden. Zelfs niet bij benadering, maar als ik zou moeten kiezen, koos ik waarschijnlijk Obama.
#926-10-2008 / 12:14:53
daniel565
 Nou, een oeverloze discussie was eigenlijk wel waar ik op hoopte : P

Ik heb het niet zozeer over Obama's vermeende moslim achtergrond.

Sarah Palin is niet minder onervaren dan Barack Obama en ik snap niet dat in de keuze tussen een onervaren president en een onervaren vice-president men ervoor kiest zich zorgen te maken over de onervaren vice president.

Een onervaren vice president is een kleiner probleem dan een onervaren president.

Joe Biden zei kort geleden nog dat President Roosevelt in 1929 op TV verscheen om een toespraak te houden voor het Amerikaanse volk. Roosevelt was toen nog geen president en TV's bestonden nog niet. De media zijn zo volledig op de hand van de Democraten dat ze ervoor kiezen Biden hierover niet belachelijk te maken.

Dat heeft invloed op de kiezer, en ik denk niet dat de media het recht hebben die macht op deze wijze aan te wenden. Het feit dat journalisten weigeren de vrienden en carriere van Barack Obama te onderzoeken, maar wel in de vuilnisbak van Joe the Plumber graven en in overheidscomputers inbreken om informatie over de man te achterhalen omdat hij een critische vraag durfde te stellen aan Barack Obama is te byzar. Weet je wel wat dat betekend voor de vrijheid van meningsuiting?

Heb kritiek op onze favoriete kandidaat en wij (de media) maken je leven kapot.

Begrijp me goed. Maak Sarah Palin vooral belachelijk, fileer de plannen van McCain maar onderzoek gelijktijdig ook Barack Obama en zijn banden met ACORN, Trinity Church, The New Party en radicale linkse activisten zoals Bill Ayers. Waarom zijn er zaken taboe? Waarom kan een Amerikaan en Amerikaanse presidentskandidaat geen kritische vraag stellen zonder dat zijn hele prive leven in de openbaarheid wordt gegooid?

Precies hetzelfde hebben we hier in Nederland al, een verstikkende linkse media die het politiek correcte spelletje met de overheid meespeelt. De fairness doctrine die de Democraten willen invoeren maakt die greep van links op het publieke debat alleen nog maar machtiger.

Zouden Amerikanen anno 2008 werkelijk stemmen op een presiden die 20 jaar lang lid is geweest van een kerk die opkomt voor het blanke gezin en de blanke gemeenschap?

http://www.trinitychicago.org/index.php?option=com...

"Commitment to the Black Community. The highest level of achievement for any Black person must be a contribution of strength and continuity of the Black Community."

Ik heb altijd geleerd dat er geen verschil is tussen blank en zwart.
#1027-10-2008 / 00:59:30
philippine
 @ Daniel565: Helemaal mee eens. Er is schandalig weinig te lezen en te horen in onze media over ACORN, Khalidi, The New Party, Ayers. Waar krijgt Obama al dat geld vandaan? Gewoon van ACORN. Laatst iets over gelezen, maar ik vind dat dat uitgebreid besproken moet worden door mensen met verstand in hun hoofd. Maar nee hoor. Alleen op HVV was er een artikel over. Maar dan moeten er in de perswereld wel een paar knoppen om. En liefst iedere dag.
ACORN = Association of Community Organisations for Reform Now. Hier kun je als simpele ziel al uit aflezen waar de slogan Change Now vandaan komt. Wie gaat dit doopceel eens lichten?
#1127-10-2008 / 12:58:26
daniel565
 Hoi Philipine

Dan zul je dit wel interessant vinden:

De LA times heeft een video van Obama bij een feestje van Rashid Khalidi, waar Ayers en Dohrn ook aanwezig waren.

Maar de LA times wil de video niet publiceren, zal namelijk geen goed doen voor Obama's kansen. Lees maar:

http://littlegreenfootballs.com/article/31688_LA_T...


#1227-10-2008 / 13:17:00
daniel565
 Verder las ik op een niet nader te noemen weblog over de eetgewoontes van ene A. Schicklgruber dat de man machteloos moest toezien hoe zijn vrouw voor het oog van de ganse natie in haar blootje ronddartelde.'

Misschien kun je de idioot die dit geschreven heeft informeren dat mevrouw Braun pas enkele uren voor haar dood met de heer Schikelgruber in het huwlijksboodje stapte, en dat de natie tot na de oorlog volledig onbekend was met haar bestaan.

; )

Maar goed, terug naar de oeverloze discussie over Obama...
#1327-10-2008 / 13:48:15
daniel565
 Of heb ik nou een doodzonde begaan, word ik morgen wakker in stukken gehakt wakker terwijl ik ronddrijf in een koffer in een gracht?

#1427-10-2008 / 16:10:42
Lagonda
 Daniel: Hahahaha! Nee hoor --- ik dacht namelijk precies hetzelfde toen ik het las. De niet nader te noemen site lag er gisteravond trouwens uit. Daar zullen we wel weer de schuld van krijgen.
#1528-10-2008 / 13:28:06
philippine
 daniel565, bedankt voor de link. Ja, ook de Nederlandse media zijn in Obama. Op RTL was gisteren het volgende bericht: ' Eindelijk hebben de Palestijnen hun eigen voetbalstadion. Al 78 jaar hebben zij geen gelegenheid gekregen om met een eigen elftal te voetballen '. 78 jaar geleden was Palestina een Brits mandaatgebied, met een actieve 'mufti' en werd er bovendien never melding gemaakt van een Palestijns volk. Nogmaals: moge er op allerlei internetsites artikelen verschijnen over ACORN, Ayers, Khalidi, Ayers, en de verbinding met Anti Israel Organisaties. Ook de uitspraken van Zahir Muhsein in een Trouw artikel uit 1977 of daaromtrent mag vele malen afgedrukt op het internet verschijnen (ik bedoel de uitspraak van deze PLO figuur over het Palestijnse volk 'dat niet bestaat maar is gecreeerd om de staat Israel de ondergang in te helpen).
#1628-10-2008 / 16:42:44
daniel565
 Daniel Pipes (what's in a name) heeft meer over de banden van Obama met radicale Moslims

http://www.danielpipes.org/blog/2008/10/more-on-th...

Of de man moslim is of niet (ik heb die claim nooit gelooft) is niet relevant. De man is extreem links en dat is eigenlijk veel erger, want linksradicalen en moslimfundamentalisten kunnen het veel te goed met elkaar vinden. Er gaan heel veel dingen veranderen als Obama president wordt.

Overigens, die opmerking van Biden dat er een crisis uitbreekt als Obama president wordt kan op 2 manieren worden uitgelegd. Hij zei namelijk dat als er iets gebeurd het niet direct duidelijk zal zijn dat Obama goed heeft gehandeld. Dat kan gericht zijn aan rechts Amerika als het oorlog wordt tussen Iran en Israel, en Amerika zich afzijdig houdt. Of gericht aan links Amerika als het oorlog wordt tussen Iran en Israel en Amerika wel ingrijpt. We weten het gewoon niet. De man is een mysterie, hij vertelt iedereen wat ze willen horen.
#1728-10-2008 / 16:54:05
daniel565
 "De man is extreem links en dat is eigenlijk veel erger", waarbij ik even wil vermelden dat het niet erg is om moslim te zijn. Althans niet voor mij. Wel voor een presidentskandidaat die dat verhult, want dat is niet slim.

Hoe dan ook, zou ie dat wel zijn, dan zegt dat niets over zijn opvattingen. Maar het feit dat ie rondhangt met linksradicalen én moslimfundamentalisten is dat wel en dáárom is het veel erger. Of eigenlijk gewoon erg.

We gaan hele spannende tijden te gemoed, de eerste linksradicale Amerikaanse president. Ik had het liever niet meegemaakt.
#1830-10-2008 / 13:11:56
daniel565
 Obama wil trouwens ook een schaduwleger oprichten:

http://bulletin.aarp.org/states/il/articles/obama_...

"We cannot continue to rely only on our military in order to achieve the national security objectives that we've set," he said Wednesday. "We've got to have a civilian national security force that's just as powerful, just as strong, just as well funded."

Waar heeft ie een schaduwleger met een budget van 500 miljard dollar voor nodig?


 




REACTIES
jantje: pompompom
David : #84 Wie neemt Likoed Nederland nou serieus. Kritiek op Isr...
Lagonda: Nou, er zijn genoeg grappige mensen hoor. Even denken ... Do...
Grapjas: Als ik jullie mooie uiteenzettingen allemaal lees vraag ik m...
Likoed Nederland: Wie neemt Anja Meulenbelt nog serieus? Als je haar mening...
Henk: Van iemand uit Borneo (van Batakse afkomst) eens gehoord, da...
rinus: de marrokaantjes willen niet praten met de burgemeester ,laa...
carmo da rosa: Hartman, Ja, maar het blijft in ieder geval mooi en sexy...
R. Hartman: @carmo Dank, maar Frans, dus... voor mij niet te volgen, he...
carmo da rosa: Heren, Er is ook een Franse Pat Condell, of beter, een Fran...
carmo da rosa: Hartman, bedankt voor de link. Die Farage is een uitstekende...
R. Hartman: Hmm; links lijken niet helemaal goed te gaan hier, of ik ben...
R. Hartman: @carmo - 4 De Britten hebben ook nog Nigel Farage; ex-MEP, ...
Lyrebird: Steyn is geweldig. Hij schrijft beter dan dat hij spreekt, m...
Sabian: "Voorspelling 2010: dodelijke schietpartij tussen Antilliane...
anoniem: Niet alleen Indo\'s maar ook negers worden gediscrimineerd e...
TWEETS
@123marnie Jajaja ... daar gaan ze helemaal hard op!
@LagondaBlogger Tja. En nog een goeie nieuwe: neo-fascisme. Helemaal te gek!
@123marnie Ja, maar dat is toch soft-porno vergeleken bij hardcore fascisme.
@LagondaBlogger LOLOL. #Sokpopped
@LagondaBlogger Racisme natuurlijk. Definitie is al voldoende uitgebreid
Wat fijn toch dat het woord 'fascisme'is uitgevonden! Waar zouden de #moralfags anders in hemelsnaam op moeten rukken?
Meer Getwitter? Klik dan!
BLOGROLL
Loor Schrijft?
Theo van Gogh
Michiel Mans
Max Pam
Filantroop
Contradicere
Joost Niemöller
Het Vrije Volk
Stan de Jong
Willem de Zwijger
The Real Showstopper
Stoethaspel
Gregorius Nekschot